Tietosuojaseloste
Tässä tietosuojaselosteessa kerromme, miten BDO Oy:n konsernissa keräämme ja käsittelemme asiakkaidemme ja muiden asiakastoimeksiantoihimme liittyvien henkilöiden sekä potentiaalisten asiakkaidemme, palveluntarjoajiemme ja muuhun liiketoimintamme hoitamiseen liittyvien tahojen henkilötietoja ja mitkä ovat käsittelyyn liittyvät rekisteröidyn tietosuojaoikeudet.
Käsittelemme kaikkia henkilötietoja luottamuksellisesti ja tietoturvallisesti kulloinkin voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Tietoja käsitellään läpinäkyvästi ja vain nimenomaista ja laillista tarkoitusta varten sekä siinä määrin ja niin kauan kuin se on tarpeen käsittelyn tarkoituksen toteuttamista varten. Tiedot päivitetään tarvittaessa.
Tämä tietosuojaseloste koskee vain BDO Oy:n ja sen alempana mainittujen konserniyhtiöiden suorittamaa henkilötietojen käsittelyä.
Henkilötietojen käsittelyn pääasiallisena rekisterinpitäjänä toimii BDO Oy. BDO Oy:n konserniin kuuluvat yhtiöt, BDO Audiator Oy ja BDO Erityistarkastus Oy, toimivat yhteisrekisterinpitäjinä BDO Oy:n kanssa. Tässä tietosuojaselosteessa ”BDO” tarkoitta edellä mainittuja yhtiöitä.
BDO:n tietosuojavastaavana toimii Helge Vuoti.
Olemme osa kansainvälistä BDO verkostoa, tässä tietosuojaselosteessa ”BDO-verkosto”. BDO-verkosto on tilintarkastus- ja konsultointipalveluita tarjoavien itsenäisten jäsenyhtiöiden muodostama globaali verkosto, joka toimii yli 160 maassa.
Käsittelemämme henkilötiedot
Käsittelemme nykyisten, entisten ja potentiaalisten asiakkaiden ja asiakkaan yhteyshenkilöiden, vastuuhenkilöiden, edunsaajien sekä muiden henkilöiden henkilötietoja, jotka voivat olla tarpeen asiakassuhteen hallinnoimiseksi.
Käsiteltävät tiedot sisältävät yhteystietoja, kuten nimi, henkilötunnus, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, henkilön edustaman organisaation nimi sekä titteli/asema organisaatiossa. Asiakkaan hyväksymisprosessin yhteydessä käsittelemme myös asiakkaan edustajien ja edunsaajien tunnistamiseksi ja taustan, kuten edunsaajien omistusten, tarkistamiseksi tarvittavia tietoja ja asiakirjoja.
Voimme myös pyytää asiakkailtamme palautetta tarjoamistamme palveluista.
Käsiteltävät tiedot kerätään lähtökohtaisesti asiakkaalta, ja joissakin tilanteissa asiakkaan kotisivuilta tai kolmansilta osapuolilta kuten kaupparekisteristä tai muista julkisista tietokannoista.
Käsittelyn tarkoitus
Käsittelemme henkilötietoja palveluitamme koskevien kyselyiden, palveluitamme koskevien tarjousten ja sopimusneuvotteluiden yhteydessä, sekä sovittujen asiakastoimeksiantojen suorittamiseksi ja asiakassuhteen hallinnoimiseksi, sisältäen esim. pääsyn järjestäminen sovittuihin järjestelmiin ja palveluihin, ja asiakasyhteydenpitoon. Käsittely perustuu sopimusvelvoitteidemme täyttämiseen.
Ennen asiakkaan ja toimeksiannon hyväksymistä sekä asiakassuhteen ja toimeksiannon aikana, käsittelemme henkilötietoja tilintarkastajia koskevan lainsäädännön edellyttämien tilintarkastajan esteettömyys- ja riippumattomuustarkistusten suorittamiseksi sekä rahanpesun estämistä koskevan lainsäädännön edellyttämiin asiakkaan tunnistamis- ja muihin tarkoituksiin. Käsittely perustuu BDO:n lakisääteiseen velvoitteeseen.
Käsittelemme henkilötietoja myös kirjanpito- ja verotuslainsäädännöstä johtuvien velvoitteidemme täyttämiseksi. Käsittely perustuu lakisääteiseen velvoitteeseen.
Tietoja käsitellään sisäisiin hallinnollisiin tarkoituksiin, kuten laskutus, saatavien perintä ja taloushallinnon muut tarpeet, erinäisten sisäisten tukipalveluiden järjestämiseksi, liiketoimintamme ja palveluntarjontamme kehittämiseksi, riskienhallintatoimenpiteisiin, kuten vakuuttaminen ja työmme dokumentointi, sekä tarvittaessa oikeudellisten vaateiden laatimiseksi, esittämiseksi ja niihin vastaamiseksi. Käsittely perustuu oikeutettuun etuumme liittyen asiakastoimeksiantoihin.
Käsittely- ja säilytysaika
Rahanpesun estämistä koskevan lainsäädännön noudattamiseksi käsiteltävät tiedot poistetaan viisi (5) vuotta asiakassuhteen päättymisestä.
Kirjanpitolainsäädännön noudattamiseksi käsiteltävät tiedot, kuten laskutukseen liittyvät tiedot, poistetaan kuuden (6) vuoden kuluttua kyseisen tilikauden päättymisestä.
Asiakkaan toimeksiantosopimuksen täyttämiseksi käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin se on tarpeen toimeksiannon suorittamiseksi ja hallinnoimiseksi sekä sopimussuhteeseen liittyvien velvollisuuksiemme täyttämiseksi ja oikeuksiemme toteuttamiseksi.
Toimeksiannon valmistumisen jälkeen toimeksiantoon liittyvät tiedot ja asiakirjat, sisältäen henkilötiedot, säilytetään yksitoista (11) vuotta toimeksiannon päättymisestä, ellei asiakkaan kanssa ole sovittu pidemmästä säilytysajasta, tai jatkokäsittely on tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.
Pääsy tietoihin ja tietojen luovutukset
Tietoja käsittelevät BDO:n työntekijät, joilla on tarve käsitellä henkilötietoja työtehtäviensä suorittamiseksi ja heitä sitoo asianmukainen salassapitovelvollisuus. Tiedot säilytetään sähköisesti tietokannoissa, jotka on suojattu asianmukaisilla teknisillä suojakeinoilla sekä käyttäjien henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla.
IT-järjestelmiemme ja -palveluiden toimittajilla voi palvelusopimustensa mukaisia tehtäviä suorittaessaan olla pääsy henkilötietoihin. Saatamme käyttää alihankkijoita myös palveluidemme tuottamisessa ja muussa liiketoiminnassamme. Edellytämme kaikilta alihankkijoiltamme, että he noudattavat sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä, joka edellyttää heitä käsittelemään henkilötietoja lainmukaisesti ja tietoturvallisesti.
Henkilötietoja voidaan luovuttaa BDO-verkostoon kuuluville yhtiöille asiakashyväksyntäprosessin yhteydessä BDO verkostoon kuuluville yhtiöille
Henkilötietoja voidaan luovuttaa viranomaisille EU:n tai kansallisen lainsäädännön niin edellyttäessä, toimintaamme valvoville viranomaiselle, perintätoimistoille sekä neuvonantajillemme mahdollisen oikeusvaateiden laatimisen, esittämisen ja puolustamisen yhteydessä.
Tietojen siirto EU/ETA:n ulkopuolelle
Emme säännöllisesti siirrä tietoja EU/ETA:n ulkopuolelle, lukuun ottamatta luovutuksia asiakashyväksyntäprosessin yhteydessä BDO-verkoston sisällä.
Mahdolliset luovutukset EU/ETA:n ulkopuolelle toteutetaan sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja perustuen asianmukaisiin siirtomekanismeihin. Luovutuksiin BDO-verkostoon kuuluvien yhtiöiden välillä sovelletaan jäsenyhtiöitä sitovia sääntöjä, BDO’s Binding Corporate Rules, rekisterinpitäjille ja käsittelijöille.
Käsiteltävät tiedot
Käsittelemme liiketoimintamme yhteydessä käyttämiemme toimittajien, alihankkijoiden ja muiden yhteistyökumppaneiden sekä heidän edustajiensa ja työntekijöidensä henkilötietoja kyseisen liikesuhteen hallinnoimiseksi.
Käsiteltävät henkilötiedot sisältävät rekisteröidyn yhteystietoja, kuten nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite sekä asema organisaatiossa. Palvelusta riippuen käsittelemme myös rekisteröidyn kyseiseen palveluun liittyviä henkilötietoja kuten cv-tietoja ja laskujen aikaerittelyjä.
Henkilötiedot saadaan rekisteröidyltä itseltä, tai kyseiseltä toimittajalta, alihankkijalta, julkisista tietolähteistä tai yhteistyökumppanilta rekisteröidyn työnantajana.
Käsittelyn tarkoitus
Toimittajien, alihankkijoiden tai yhteistyökumppanien ja/tai heidän edustajiensa ja työntekijöidensä henkilötietoja käsitellään heidän kanssa solmimamme sopimuksen tarkoituksiin, kuten palvelun hankkimiseksi, palveluiden käyttö ja hallinta, sopimussuhteen hallinnoimiseksi, yhteydenpitoon, laskujen käsittelyyn ja maksamiseen, kirjanpito- ja verotustarkoituksiin. Mikäli toimittaja tai alihankkija osallistuu asiakastoimeksiantoon, joka kohdistuu julkiseen kaupankäynnin kohteena olevaan yhtiöön, toimittaja lisätään sisäpiirirekisteriin.
Mikäli rekisteröidyt ovat kyseisen yhteistyökumppanin edustajia tai työntekijöitä, heidän henkilötietojaan käsitellään perustuen oikeutettuun etuumme sopimusten hallinnoimiseksi sekä niihin liittyvien oikeuksiemme toteuttamiseksi ja velvollisuuksiemme täyttämiseksi. Kun sopimuskumppanimme on yksilö, käsittelemme henkilötietoja sopimuksen täyttämisen perusteella.
Tarvittaessa voimme käsitellä henkilötietoja oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi ja puolustamiseksi oikeutetun etumme perusteella.
Käsittely- ja säilytysaika
Henkilötietoja, joita käsitellään yhteistyökumppanimme kanssa solmimamme sopimuksen tarkoituksiin, käsitellään niin kauan kuin se on tarpeen kyseisen sopimussuhteen hallinnoimiseksi ja sopimussuhteeseen liittyvien oikeuksiemme toteuttamiseksi ja velvollisuuksiemme täyttämiseksi.
Kirjanpitolainsäädännön noudattamiseksi käsiteltävät tiedot, kuten laskutukseen liittyvät tiedot, poistetaan kuuden (6) vuoden kuluttua kyseisen tilikauden päättymisestä.
Henkilötietoja sisältävät sopimukset ja siihen liittyvät asiakirjat poistetaan yhdentoista (11) vuoden jälkeen sopimuksen päättymisestä, ellei jatkokäsittely ole tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.
Pääsy tietoihin ja tietojen luovutukset
Tietoja käsittelevät BDO:n työntekijät, joilla on tarve käsitellä henkilötietoja työtehtäviensä suorittamiseksi ja heitä sitoo asianmukainen salassapitovelvollisuus. Tiedot säilytetään sähköisesti tietokannoissa, jotka on suojattu teknisillä suojakeinoilla sekä käyttäjien henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla.
IT-järjestelmiemme ja -palveluiden toimittajilla voi palvelusopimustensa mukaisia tehtäviä suorittaessaan olla pääsy henkilötietoihin. Palveluidemme tuottamisessa ja liiketoiminnassamme saatamme käyttää myös muita alihankkijoita. Edellytämme kaikilta alihankkijoiltamme, että he noudattavat sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä, joka edellyttää heitä käsittelemään henkilötietoja lainmukaisesti ja tietoturvallisesti.
Henkilötietoja voidaan luovuttaa asiakkaallemme, jolle palvelua toimitetaan alihankintana, viranomaisille EU:n tai kansallisen lainsäädännön niin edellyttäessä, toimintaamme valvoville viranomaiselle, sekä neuvonantajillemme mahdollisen oikeusvaateiden laatimisen, esittämisen ja puolustamisen yhteydessä.
Tietojen luovutus EU/ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta EU / ETA:n ulkopuolelle.
Käsiteltävät tiedot
Suorittaessamme lakisääteisiä tilintarkastustoimeksiantoja olemme rekisterinpitäjänä toimeksiannon puitteissa käsittelemiemme henkilötietojen osalta. Käsittelemme henkilötietoja siinä laajuudessa kuin tilintarkastustoimeksiannon suorittaminen sovellettavan lainsäädännön ja hyvän tilintarkastustavan mukaisesti edellyttää.
Toimeksiantojen yhteydessä käsittelemämme henkilötiedot voivat vaihdella riippuen suoritettavasta tarkastuksesta ja tarkastuksen kohteesta. Käsittelemämme henkilötiedot ovat tyypillisesti tarkastuskohteen omistajien, vastuu- ja johtohenkilöiden ja työntekijöiden henkilötietoja. Pyydämme tarkastuskohdetta toimittamaan meille henkilötietoja ainoastaan siinä laajuudessa kuin se on tarpeen toimeksiannon suorittamiseksi.
Käsiteltäviin henkilötietoihin sisältyy henkilökohtaisia tietoja kuten nimi, henkilötunnus, kansallisuus, asuinkunta; yhteystietoja kuten osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Työntekijöiden ja johdon osalta käsittelemme työsuhteeseen liittyviä tietoja, kuten työntekijänumero, osasto, asema ja työnimike, palkka ja edut, pankkitilin numero, verotiedot; terveys- ja poissaolotietoja, kuten lääkärintodistukset ja tiedot sairauslomista, virkavapaista ja perhevapaista; työmarkkinajärjestön jäsenyystietoja, sekä muita henkilötietoja, jotka ovat tarpeen tilintarkastuksen suorittamiseksi lain ja hyvän tilintarkastustavan mukaisesti.
Omistajien osalta käsittelemme tyypillisesti myös omistusosuustietoja ja hallituksen osalta palkitsemistietoja sekä muita henkilötietoja, jotka ovat tarpeen tilintarkastuksen suorittamiseksi lain ja hyvän tilintarkastustavan mukaisesti.
Käsittelemme erityisiä henkilötietoja, kuten henkilön terveydentilaa, työmarkkinajärjestön jäsenyyttä, tai verotusta, joka sisältää uskontokuntaa koskevia tietoja, ainoastaan siltä osin kuin se on ehdottoman välttämätöntä tarkastuksen suorittamiseksi.
Pääosa tilintarkastusta varten käsittelemistämme henkilötiedoista on tarkastuskohteen tai kolmannen osapuolen, kuten konserniyhtiöiltä, toimittajilta, veroviranomaisilta kaupparekistereistä ja muista julkisista lähteistä. Tilintarkastustoimeksiantojen yhteydessä käsittelemme sellaisten henkilöiden tietoja, joihin meillä ei ole suoraa suhdetta.
Käsittelyn tarkoitus
Käsittelyn tarkoituksena on suorittaa tilintarkastustoimeksianto sovellettavan lainsäädännön ja hyvän tilintarkastustavan mukaisesti. Henkilötietojen käsittely perustuu tilintarkastusasiakkaan kanssa tekemämme sopimuksen täyttämiseen tarkastuskohteen lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseksi.
Käsittely- ja säilytysaika
Henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin se on tarpeen tilintarkastuksen suorittamiseksi. Tilintarkastustoimeksiantojen tietoja säilytetään kuusi (6) vuotta sen vuoden päättymisestä, kun toimeksianto tai sen perusteella tehtävät jatkotoimenpiteet (esim. oikeudenkäynnit) päättyneet. Hanketarkastuksissa toimeksiantoon liittyvää aineistoa säilytetään kolmetoista (13) vuoden ajan toimeksiannon päättymisestä. Säilytysaika perustuu mahdollisiin jälkitarkastuksiin, joita eri rahoittajatahot voivat tehdä jälkikäteen.
Pääsy tietoihin ja tietojen luovutukset
Tietoja käsittelevät BDO:n työntekijät, joilla on tarve käsitellä henkilötietoja työtehtäviensä suorittamiseksi ja heitä sitoo asianmukainen salassapitovelvollisuus. Tiedot säilytetään sähköisesti tietokannoissa, jotka on suojattu asianmukaisilla teknisillä suojakeinoilla sekä käyttäjien henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla.
IT-järjestelmiemme ja -palveluiden toimittajilla voi palvelusopimustensa mukaisia tehtäviä suorittaessaan olla pääsy henkilötietoihin. Saatamme käyttää alihankkijoita myös palveluidemme tuottamisessa ja muussa liiketoiminnassamme. Edellytämme kaikilta alihankkijoiltamme, että he noudattavat sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä, joka edellyttää heitä käsittelemään henkilötietoja lainmukaisesti ja tietoturvallisesti.
Henkilötietoja voidaan luovuttaa viranomaisille EU:n tai kansallisen lainsäädännön niin edellyttäessä, toimintaamme valvoville viranomaiselle sekä neuvonantajillemme mahdollisen oikeusvaateiden laatimisen, esittämisen ja puolustamisen yhteydessä.
Tietojen siirrot EU/ ETA:n ulkopuolelle
Henkilötietoja ei siirretä EU/ETA:n ulkopuolelle.
Käsiteltävät tiedot
Suorittaessamme henkilöveroilmoituksiin liittyviä palveluita henkilöasiakkaillemme olemme rekisterinpitäjänä toimeksiannon puitteissa käsittelemiemme henkilötietojen osalta. Käsittelemme henkilötietoja siinä laajuudessa kuin toimeksiannon suorittaminen edellyttää.
Toimeksiantojen yhteydessä käsittelemämme henkilötiedot voivat vaihdella riippuen suoritettavasta tarkastuksesta ja tarkastuksen kohteesta. Pyydämme asiakastamme toimittamaan meille henkilötietoja ainoastaan siinä laajuudessa kuin se on tarpeen toimeksiannon suorittamiseksi.
Käsittelemme henkilöasiakkaamme henkilötietoja. Käsiteltäviin henkilötietoihin sisältyy henkilökohtaisia tietoja kuten nimi, syntymäaika, sukupuoli, siviilisääty, sukulaissuhteet, kotimaa, henkilötunnus, sähköpostiosoite, puhelinnumero, postiosoite, palkkatiedot, muut tulot, sijoitukset, luontoisedut, verotuksellinen status, osakeomistukset, pankkiyhteystiedot, titteli, työnantaja, työsuhteen ehdot, muut työsuhteeseen liittyvät tiedot ja muut henkilötiedot, jotka ovat tarpeen toimeksiannon suorittamiseksi.
Käsittelemme erityisiä henkilötietoja, ammattiliiton jäsenyyttä tai uskontokuntaa koskevia tietoja, ainoastaan siltä osin kuin se on ehdottoman välttämätöntä toimeksiannon suorittamiseksi.
Käsiteltävät henkilötiedot saadaan pääosin henkilöasiakkaaltamme.
Käsittelyn tarkoitus
Käsittelyn tarkoituksena on suorittaa asiakkaan kanssa sovittu toimeksianto. Henkilötietojen käsittely perustuu asiakkaan kanssa tekemämme sopimuksen täyttämiseen.
Käsittely- ja säilytysaika
Henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin se on tarpeen tilintarkastuksen suorittamiseksi. Tietoja säilytetään yksitoista (11) vuotta sen vuoden päättymisestä, kun toimeksianto tai sen perusteella tehtävät jatkotoimenpiteet (esim. oikeudenkäynnit) päättyneet.
Pääsy tietoihin ja tietojen luovutukset
Tietoja käsittelevät BDO:n työntekijät, joilla on tarve käsitellä henkilötietoja työtehtäviensä suorittamiseksi ja heitä sitoo asianmukainen salassapitovelvollisuus. Tiedot säilytetään sähköisesti tietokannoissa, jotka on suojattu asianmukaisilla teknisillä suojakeinoilla sekä käyttäjien henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla.
IT-järjestelmiemme ja -palveluiden toimittajilla voi palvelusopimustensa mukaisia tehtäviä suorittaessaan olla pääsy henkilötietoihin. Saatamme käyttää alihankkijoita myös palveluidemme tuottamisessa ja muussa liiketoiminnassamme. Edellytämme kaikilta alihankkijoiltamme, että he noudattavat sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä, joka edellyttää heitä käsittelemään henkilötietoja lainmukaisesti ja tietoturvallisesti.
Henkilötietoja voidaan luovuttaa viranomaisille EU:n tai kansallisen lainsäädännön niin edellyttäessä, toimintaamme valvoville viranomaiselle sekä neuvonantajillemme mahdollisen oikeusvaateiden laatimisen, esittämisen ja puolustamisen yhteydessä.
Tietojen siirrot EU/ ETA:n ulkopuolelle
Henkilötietoja ei siirretä EU/ETA:n ulkopuolelle.
Käsiteltävät henkilötiedot
Käsiteltävät tiedot ovat nykyisten, entisten ja potentiaalisten asiakkaiden ja asiakkaan yhteyshenkilöiden henkilötietoja kuten nimi, yhteystiedot (sähköpostiosoite, osoite ja puhelinnumero), henkilön edustama organisaatio ja asema. Tiedot kerätään asiakassuhteen perustamisen, muiden yhteydenottojen tai yhteydenottopyyntöjen, uutiskirjeen tilauksen, sekä järjestämiemme tapahtumien yhteydessä sekä kolmansilta osapuolilta tai julkisista lähteistä.
Käsittelyn tarkoitus
Käsittelemme henkilötietoja palveluidemme markkinoinnin ja muun toimintaamme koskevan viestinnän yhteydessä, sisältäen esimerkiksi uutiskirjeiden ja muun viestinnän lähettämisen, suorat yhteydenotot toimintamme ja palveluidemme esittelemiseksi sekä kutsut järjestämiimme tapahtumiin.
Suunnittelemme markkinointitoimenpiteemme, jotta viestintämme sekä tarjoamamme palvelut ja tapahtumat olisivat mahdollisimman kiinnostavia ja relevantteja vastaanottajan ammattiroolin ja edustaman organisaation ja liiketoiminta-alueen perusteella.
Uutiskirjeiden tai muun kommunikaation tilaamiseen liittyvä käsittely perustuu antamaasi suostumukseen. Muiden markkinointitoimenpiteiden yhteydessä henkilötietojen käsittely perustuu oikeutettuun etuumme edistää liiketoimintaamme toimittamalla tietoa palveluistamme asiakassuhteen perustamiseksi tai ylläpitämiseksi.
Käsittely- ja säilytysajat
Kun käsittelymme perustuu suostumukseen, käsittelemme henkilötietoja, kunnes suostumus peruutetaan tai tilattu palvelu lakkautetaan.
Kun käsittely perustuu oikeutettuun etuumme, vastaanottaja voi milloin tahansa kieltää suoramarkkinointiyhteydenottomme. Peruutuksen jälkeen lopetamme välittömästi henkilötietojen käsittelyn kyseisiin tarkoituksiin. Voimme kuitenkin jatkaa kommunikointia liittyen meihin voimassa olevaan liikesuhteeseen.
Ellei markkinointiyhteydenottoja ole aikaisemmin peruutettu, poistamme markkinointitarkoituksiin käsiteltävät henkilötiedot viiden (5) vuoden kuluttua asiakassuhteen tai tilauksen päättymisestä tai käsittelyn aloittamisesta, ellei muuta markkinoinnin oikeuttavaa suhdetta vastaanottajaan ole siihen mennessä perustettu.
Pääsy tietoihin ja tietojen luovutukset
Tietoja käsittelevät BDO:n työntekijät, joilla on tarve käsitellä henkilötietoja työtehtäviensä suorittamiseksi ja heitä sitoo asianmukainen salassapitovelvollisuus. Tiedot säilytetään sähköisesti tietokannoissa, jotka on suojattu asianmukaisilla teknisillä suojakeinoilla sekä käyttäjien henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla.
IT-järjestelmiemme ja palveluiden toimittajilla voi palvelusopimustensa mukaisia tehtäviä suorittaessaan olla pääsy henkilötietoihin. Saatamme käyttää alihankkijoita myös palveluidemme tuottamisessa ja muussa liiketoiminnassamme. Edellytämme kaikilta alihankkijoiltamme, että he noudattavat sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä, joka edellyttää heitä käsittelemään henkilötietoja lainmukaisesti ja tietoturvallisesti.
Jos järjestämme markkinointikampanjoita yhdessä muiden tahojen kanssa henkilötietoja voidaan luovuttaa kyseisille tahoille.
Tietojen siirrot EU/ ETA:n ulkopuolelle
Markkinointitarkoituksiin käsiteltäviä tietoja ei siirretä EU/ETA:n ulkopuolelle.
Käsiteltävät henkilötiedot
Käsiteltävät henkilötiedot ovat tapahtumiimme ilmoittautuneiden ja osallistuvien henkilöiden nimi, yhteystiedot yhteystiedot (sähköpostiosoite, osoite ja puhelinnumero), henkilön edustama organisaatio, ja asema. Ilmoittautumisen yhteydessä voimme myös pyytää vapaaehtoista tietoa allergioista ja ruokavaliosta. Hankimme tiedot rekisteröidyltä itseltä.
Tapahtumien yhteydessä voidaan ottaa valokuvia ja muita tallenteita. Mahdollisesta valokuvaamisesta ilmoitetaan aina tapahtuman yhteydessä ja/tai rajoitetaan erikseen merkittyihin alueisiin, jolloin henkilö voi valita osallistumisensa valokuvaukseen.
Mikäli tapahtuma tallennetaan ja/tai esitetään suorana verkkolähetyksenä, siitä tiedotetaan ilmoittautumisen yhteydessä ja itse tapahtumassa. Yleisöä ei lähtökohtaisesti kuvata, ja mikäli tallenteessa / lähetyksessä mahdollisesti näkyy esiintyjän lisäksi muita henkilöitä, siitä tiedotetaan etukäteen.
Käsittelyn tarkoitus
Käsittelemme henkilötietoja tapahtumiemme järjestämiseen sekä kommunikointiin ilmoittautuneiden/osallistujien kanssa. Allergioita ja ruokavaliota koskevia tietoja käsitellään tarjoilun järjestämiseksi tapahtuman yhteydessä. Näitä tietoja käsitellään ilmoittautumisen yhteydessä annetun suostumuksen perusteella.
Käsittelemme yhteystietoja myös palautteiden pyytämiseen sekä markkinointitarkoituksiin oikeutetun etumme perusteella.
Valokuvia ja videotallenteita tapahtumista käsitellään toimintamme markkinoimiseksi verkkosivuillamme, kirjallisessa materiaalissa ja sosiaalisessa mediassa yhtiömme oikeutetun edun perusteella.
Käsittely- ja säilytysajat
Käsittelemme henkilötietoja yhden (1) vuoden ajan tapahtuman päättymisestä tai kunnes suostumus peruutetaan.
Allergioita ja ruokavalioita koskevat tiedot poistetaan tapahtuman päättymisen jälkeen.
Valokuvia ja tallenteita poistetaan kahden (2) vuoden kuluessa tapahtuman päättymisestä.
Pääsy tietoihin ja tietojen luovutukset
Tietoja käsittelevät BDO:n työntekijät, joilla on tarve käsitellä henkilötietoja työtehtäviensä suorittamiseksi ja heitä sitoo asianmukainen salassapitovelvollisuus. Tiedot säilytetään sähköisesti tietokannoissa, jotka on suojattu asianmukaisilla teknisillä suojakeinoilla sekä käyttäjien henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla.
IT-järjestelmiemme ja -palveluiden toimittajilla voi palvelusopimustensa mukaisia tehtäviä suorittaessaan olla pääsy henkilötietoihin. Saatamme käyttää alihankkijoita myös palveluidemme tuottamisessa ja muussa liiketoiminnassamme. Edellytämme kaikilta alihankkijoiltamme, että he noudattavat sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä, joka edellyttää heitä käsittelemään henkilötietoja lainmukaisesti ja tietoturvallisesti.
Jos tapahtuma järjestetään yhteistyössä muiden tahojen kanssa, tietoja voidaan jakaa kyseisten tahojen kanssa.
Valokuvia ja tallenteita voidaan julkaista verkkosivuillamme, kirjallisessa materiaalissa ja sosiaalisessa mediassa.
Tietojen siirrot EU/ ETA:n ulkopuolelle
Emme siirrä tietojasi EU/ETA:n ulkopuolelle, lukuun ottamatta markkinointimateriaaleissa julkaistuja valokuvia ja videotallenteita, joihin voi olla pääsy EU/ETA:n ulkopuolelta.
Tämä tietosuojaseloste koskee vain www.bdo.fi verkkosivustoa eikä se kata muiden BDO-verkostoon kuuluvien yhtiöiden tai muiden organisaatioiden verkkosivustoja, jotka voivat sisältyä tähän verkkosivustoon tai joihin tämä verkkosivusto linkittää tai uudelleenohjaa. Kyseisiä verkkosivustoja ylläpitävät niitä hallinnoivat organisaatiot eikä BDO vastaa niistä. Kehotamme verkkosivustolla vierailijoita tarkistamaan kyseisten muiden verkkosivustojen tietosuojaselosteita ennen henkilötietojen luovuttamista.
Käsiteltävät henkilötiedot
Kun vierailet verkkosivustollamme voimme kerätä teknisiä tietoja kuten IP (Internet Protocol) osoitteesi, miten olet liikkunut verkkosivustollamme, ja muilla internet sivustoilla sekä selaimesi tiedot.
Tämä verkkosivusto kerää tavanomaisia internetin loki- ja teknisiä tietoja sivuston tehokkuuden mittaamiseksi ja kehittämiseksi, palvelinongelmien löytämiseksi, sivuston hallinnoimiseksi, sivustolle saapumisreittien seuraamiseen sekä käyttäjien identifioimiseksi. Voimme myös kerätä muita tietoja, kuten sivuston käytöstä ja kävijöiden mieltymyksistä, ns. demograafisia tai profiilitietoja. Voimme käyttää evästeitä tiedon keräämiseen. Lisätietoja evästeistä saat Evästekäytännöstämme.
Saatamme kerätä meille vapaaehtoisesti antamiasi henkilötietoja, kun:
- pyydät tietoja palveluistamme tai Lähetät meille muita kysymyksiä tai palautetta (lue lisää Asiakassuhteen hallinnointiin liittyvät henkilötiedot);
- tilaat uutiskirjeitämme tai lataat materiaalia sivustoltamme (lue lisää Markkinointitarkoituksiin käsiteltävät henkilötiedot);
- ilmoittaudut järjestämiimme tapahtumiin (lue lisää Tapahtumiemme yhteydessä käsiteltävät henkilötiedot); tai
- lähetät meille työhakemuksesi (lue lisää Tietosuojaseloste rekrytoinnin yhteydessä käsiteltävistä henkilötiedoista).
Keräämämme henkilötiedot voivat vaihdella käsittelyn tarkoituksen perusteella, mutta ovat tyypillisesti yhteystietoja, kuten nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, työnantaja ja asema organisaatiossa, kyselyiden ja palautteen yhteydessä meille toimitetut tiedot, sekä työhakemusten yhteydessä cv-tietoja.
Emme kerää enemmän tietoa kuin tarpeen pyyntösi käsittelemiseksi tai palvelun tarjoamiseksi. Ilmoitamme miltä osin henkilötietojen antaminen on vapaaehtoista tai pakollista. Emme säännönmukaisesti pyydä lisätietoja, ellei se ole tarpeen asianmukaisen vastauksen antamiseksi. Kieltäytyminen pyytämiemme tietojen antamisesta, saattaa kuitenkin estää tai viivästyttää vastauksen tai pyydetyn palvelun toimittamista.
Käsittelyn tarkoitus
Verkkosivustomme käyttö ei edellytä rekisteröitymistä, mutta verkkosivuilla tarjottuihin aktiviteetteihin tai palveluihin liittyvät pyynnöt saattavat edellyttää tiettyjä henkilötietoja, joita tarvitsemme kyseisen aktiviteetin tai palvelun toimittamiseksi. Henkilötiedot käsitellään niitä käyttötarkoituksia koskevien tietosuojaselosteidemme mukaisesti, joita varten tiedot annettiin meille.
Saatamme pyytää sinulta suostumuksesi tiettyyn henkilötietojen käsittelyyn. Sinulla on oikeus peruuttaa suostumus milloin tahansa.
Voimme myös käsitellä henkilötietoja markkinointitarkoituksiin (lue lisää Markkinointitarkoituksiin käsiteltävät henkilötiedot), tai palveluidemme kehittämiseksi verkkosivujen käytön analysoinnin perusteella. Kyseinen käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.
Käsittely- ja säilytysaika
Käsittelemme verkkosivustomme kautta keräämiämme henkilötietoja niin kauan kuin se on tarpeen sitä tarkoitusta varten, johon tiedot toimitettiin meille. Voimme myös käsitellä tietoja markkinointitarkoituksiin. Eri käsittelytarkoituksia varten laadituista tietosuojaselosteista löytyy lisätietoja niihin liittyvistä käsittelyajoista.
Evästeillä hankittujen henkilötietojen käsittelyaika vaihtelee laitteelle asennetun evästeen mukaan. Pysyvät evästeet tallentuvat laitteelle pidempiaikaisesti evästeessä määritellyn ajan, tai kunnes käyttäjä itse poistaa evästeet. Väliakaiset istuntokohtaiset evästeet tallentuvat päätelaitteeseen vain sivuston tai palvelun käytön ajaksi ja poistuvat laitteelta, kun selain suljetaan. Lisätietoja evästeiden voimassaoloajoista löytyy Evästekäytännöstämme.
Pääsy tietoihin ja tietojen luovutukset
Tietoja käsittelevät BDO:n työntekijät, joilla on tarve käsitellä henkilötietoja työtehtäviensä suorittamiseksi ja heitä sitoo asianmukainen salassapitovelvollisuus. Tiedot säilytetään sähköisesti tietokannoissa, jotka on suojattu asianmukaisilla teknisillä suojakeinoilla sekä käyttäjien henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla.
IT-järjestelmiemme ja -palveluiden toimittajilla voi palvelusopimustensa mukaisia tehtäviä suorittaessaan olla pääsy henkilötietoihin. Saatamme käyttää alihankkijoita myös palveluidemme tuottamisessa ja muussa liiketoiminnassamme. Edellytämme kaikilta alihankkijoiltamme, että he noudattavat sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä, joka edellyttää heitä käsittelemään henkilötietoja lainmukaisesti ja tietoturvallisesti.
Henkilötietoja voidaan luovuttaa muille BDO-verkostoon kuuluville yhtiöille (esimerkiksi uutiskirjeen tilaamisen ja palvelujen optimoinnin perusteella) edellyttäen, että käsittely on yhteensopiva sen tarkoituksen kanssa, jota varten henkilötiedot kerättiin.
Henkilötietoja voidaan luovuttaa viranomaisille EU:n tai kansallisen lainsäädännön niin edellyttäessä, toimintaamme valvoville viranomaiselle, neuvonantajillemme mahdollisen oikeusvaateiden laatimisen, esittämisen ja puolustamisen yhteydessä.
Tietojen siirto EU/ETA:n ulkopuolelle
Palveluiden tarjoamiseksi verkkosivuston kautta saatamme joutua siirtämään henkilötietoja EU/ETA alueen ulkopuolelle. Mahdolliset luovutukset EU/ETA:n ulkopuolelle toteutetaan sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja perustuen asianmukaisiin siirtomekanismeihin. Luovutuksiin BDO-verkostoon kuuluvien yhtiöiden välillä sovelletaan jäsenyhtiöitä sitovia sääntöjä, BDO’s Binding Corporate Rules, rekisterinpitäjille ja käsittelijöille.
Käsiteltävät tiedot
Käsiteltävät tiedot sisältävät toimitiloissamme vierailevien henkilöiden nimen ja edustamansa organisaation nimen. Vierailijoita voidaan pyytää kirjautumaan vastaanottoomme.
Käsiteltävät henkilötiedot ovat kameravalvontatallenteiden sisältämää kuvamateriaalia valvotuissa tiloissa liikkuvista henkilöistä sekä tallenteiden päivämäärät ja kellonajat.
Tallentava kameravalvonta on käytössä toimipisteissämme Helsingissä ja Turussa. Ilmoitamme kameravalvonnasta kylteillä niissä tiloissa, joihin kamerat on sijoitettu.
Käsittelyn tarkoitus
Käsittelyn tarkoituksena on tilojemme kulunvalvonta sekä henkilöstön ja toimitiloissa sijaitsevan tiedon ja muun omaisuuden suojaaminen. Kameravalvonnan tallenteita voidaan käyttää tiloissa tapahtuneiden rikos-, väärinkäytös-, vahinko- tai onnettomuustilanteiden selvittämiseksi. Käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.
Käsittely- ja säilytysajat
Käsittelemme vierailijatietoja vierailun järjestämiseksi ja sen aikana ja poistamme tiedot kolmen (3) kuukauden kuluessa vierailusta. Kameravalvonnan tallenteet poistetaan automaattisesti kolmen (3) kuukauden kuluttua tallentamisesta, ellei tapahtuman selvittäminen tai mahdollisen oikeudellisen vaateen laatiminen, esittäminen tai puolustaminen edellytä jatkettua käsittelyä.
Pääsy tietoihin ja tietojen luovutukset
Tietoja käsittelevät BDO:n työntekijät, joilla on tarve käsitellä henkilötietoja työtehtäviensä suorittamiseksi ja heitä sitoo asianmukainen salassapitovelvollisuus. Tiedot säilytetään sähköisesti tietokannoissa, jotka on suojattu asianmukaisilla teknisillä suojakeinoilla sekä käyttäjien henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla.
IT-järjestelmiemme ja -palveluiden toimittajilla voi palvelusopimustensa mukaisia tehtäviä suorittaessaan olla pääsy henkilötietoihin. Saatamme käyttää alihankkijoita myös palveluidemme tuottamisessa ja muussa liiketoiminnassamme. Edellytämme kaikilta alihankkijoiltamme, että he noudattavat sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä, joka edellyttää heitä käsittelemään henkilötietoja lainmukaisesti ja tietoturvallisesti.
Emme luovuta vierailija- tai tallennetietoja, paitsi tarvittaessa viranomaisille tai neuvonantajillemme tapahtuman selvittämiseksi ja mahdollisen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi sekä EU:n tai kansallisen lainsäädännön niin edellyttäessä.
Tietojen siirrot EU/ ETA:n ulkopuolelle
Henkilötietoja ei siirretä EU/ETA:n ulkopuolelle.
Käsittelemämme henkilötiedot
Käsittelemme pääomasijoittajien, perhevarallisuuden hallinnointiyhtiöiden ja sarjaostajien sekä heidän yhteyshenkilöidensä henkilötietoja.
Käsiteltävät tiedot sisältävät yhteystietoja, kuten nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite, henkilön edustaman organisaation nimi.
Käsiteltävät tiedot kerätään lähtökohtaisesti muilta BDO-mailta, yhteydenotoista ja internetistä.
Käsittelyn tarkoitus
Käsittelemme henkilötietoja, jotta voimme olla yhteydessä sijoittajalistauksen yhteyshenkilöihin asiakkaamme etsiessä sijoittajaa.
Kun käsittely perustuu oikeutettuun etuumme, vastaanottaja voi milloin tahansa kieltää yhteydenottomme. Peruutuksen jälkeen lopetamme välittömästi henkilötietojen käsittelyn kyseisiin tarkoituksiin. Voimme kuitenkin jatkaa kommunikointia liittyen meihin voimassa olevaan liikesuhteeseen.
Käsittely- ja säilytysaika
Käsiteltävät henkilötiedot poistetaan rekisteröidyn niin pyytäessä.
Pääsy tietoihin ja tietojen luovutukset
Tietoja käsittelevät BDO:n työntekijät, joilla on tarve käsitellä henkilötietoja työtehtäviensä suorittamiseksi ja heitä sitoo asianmukainen salassapitovelvollisuus. Tiedot säilytetään sähköisesti tietokannoissa, jotka on suojattu asianmukaisilla teknisillä suojakeinoilla sekä käyttäjien henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla.
IT-järjestelmiemme ja -palveluiden toimittajilla voi palvelusopimustensa mukaisia tehtäviä suorittaessaan olla pääsy henkilötietoihin. Saatamme käyttää alihankkijoita myös palveluidemme tuottamisessa ja muussa liiketoiminnassamme. Edellytämme kaikilta alihankkijoiltamme, että he noudattavat sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä, joka edellyttää heitä käsittelemään henkilötietoja lainmukaisesti ja tietoturvallisesti.
Henkilötietoja voidaan luovuttaa BDO-verkostoon kuuluville yhtiöille vastaavaan käyttötarkoitukseen.
Tietojen siirto EU/ETA:n ulkopuolelle
Mahdolliset luovutukset EU/ETA:n ulkopuolelle toteutetaan sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja perustuen asianmukaisiin siirtomekanismeihin. Luovutuksiin BDO-verkostoon kuuluvien yhtiöiden välillä sovelletaan jäsenyhtiöitä sitovia sääntöjä, BDO’s Binding Corporate Rules, rekisterinpitäjille ja käsittelijöille.
Käsiteltävät henkilötiedot
Käsiteltävät tiedot ovat BDO Oy-konserniin kuuluvien yhtiöiden työnhakijoiden sekä työnhakijoiden ilmoittamien suosittelijoiden ja referenssihenkilöiden henkilötietoja.
Työnhakijoiden osalta käsittelemme esimerkiksi seuraavia henkilötietoja: nimi, syntymäaika, yhteystiedot (osoite, puhelinnumero, sähköposti), koulutustausta ja -menestys, työkokemus, muut hakijan kelpoisuuden arvioimiseen tarvittavat tiedot, kuten kielitaidot ja muu osaaminen, muut hakijan työhakemuksessa, CV:ssä ja muissa liitteissä sekä haastatteluissa ilmoittamat tiedot, hakijan itsestään tekemä itsearviointi, rekrytointiprosessiin osallistuvien henkilöiden tekemät muistiinpanot ja arvioinnit, hakijan suosittelijoiden ja referenssien antamat tiedot, muista lähteistä kuten luottotietorekisteristä saadut tiedot sekä BDO Oy:n verkkosivuston keräämät tekniset tiedot (IP-osoite, cookie-ID).
Suosittelijoiden ja refenssihenkilöiden osalta käsittelemme esimerkiksi seuraavia henkilötietoja: nimi, titteli/asema, työnantaja, ammatillinen suhde työnhakijaan ja yhteystiedot (puhelinnumero, sähköposti).
Tiedot kerätään ensisijaisesti työnhakijalta itseltään hänen antamistaan tiedoista työnhakujärjestelmässä, työhakemuksessa, CV:ssä ja muissa liitteissä sekä haastatteluissa ja itsearvioinnin yhteydessä. Työnhakijan erillisellä suostumuksella voimme myös kerätä hänestä tietoja muista lähteistä, kuten hakijan nimeämiltä suosittelijoilta tai entisiltä työnantajilta tai muista lähteistä, kuten luottotietorekisteristä, tehtävän niin edellyttäessä. Rekrytointiprosesseja voidaan toteuttaa myös suorahakuna ulkopuolisten rekrytointipalveluiden tarjoajien kautta, jolloin työnhakijan tiedot saadaan kyseiseltä palveluntarjoajalta. Suosittelijoiden tiedot saadaan työnhakijoilta.
Käsittelyn tarkoitus
Käsittelemme henkilötietoja, jotta voimme arvioida työnhakijoiden soveltuvuutta avoimena olevaan tehtävään, työnhakijatietokannan ylläpitämiseksi tulevia rekrytointitarpeita varten, yhteydenpitoon työnhakijoiden kanssa sekä muiden rekrytointiprosesseihin liittyvien tarpeellisten toimenpiteiden suorittamiseksi. Työnhakijatietokannassa säilytettävien tietojen käsittely perustuu antamaasi suostumukseen. Suorahakuprosesseihin ja rekrytointiprosessien asianmukaiseen toteuttamiseen liittyvä muu tarpeellinen käsittely perustuu oikeutettuun etuun. Työhakemuksen jättäminen työnhakujärjestelmäämme edellyttää tiettyjä välttämättömiksi merkittyjä perustietoja. Mikäli hakija ei halua antaa kyseisiä perustietoja, rekrytointiprosessia ei välttämättä voida jatkaa hakijan kanssa.
Jos hakija valitaan tehtävään, rekrytointiprosessin aikana kerättyjä hakijan henkilötietoja käytetään myös työsuhteen perustamisessa ja työhön ottoon liittyviin tarkoituksiin. Työntekijöiden henkilötietojen käsittelyssä noudatetaan BDO Oy- konsernin työntekijöitä koskevaa tietosuojaselostetta. Henkilötietoja ei käytetä automaattiseen päätöksentekoon tai profilointiin.
Käsittely- ja säilytysajat
Käsittelemme työnhakijoiden rekrytointiprosessin yhteydessä toimittamiasi henkilötietoja kyseisen rekrytointiprosessin ajan ja säilytämme tietoja kahdentoista (12) kuukauden ajan rekrytointipäätöksestä tai niin kauan kuin on tarpeen mahdollisen oikeusvaateen puolustamiseksi ja valitusoikeutta asiassa ei enää ole.
Työnhakijatietokantaan siirrettyjä rekrytointiprosesseihin osallistuneiden hakijoiden hakemuksia sekä työnhakijoiden tietokantaan jättämiä avoimia hakemuksia säilytetään kahdentoista (12) kuukauden ajan, ellet pyydä tietojesi poistamista tätä aiemmin.
Pääsy tietoihin ja tietojen luovutukset
Tietoja käsittelevät BDO:n työntekijät, joilla on tarve käsitellä henkilötietoja työtehtäviensä suorittamiseksi ja heitä sitoo asianmukainen salassapitovelvollisuus. Tiedot säilytetään sähköisesti tietokannoissa, jotka on suojattu asianmukaisilla teknisillä suojakeinoilla sekä käyttäjien henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla.
IT-järjestelmiemme ja palveluiden toimittajilla voi palvelusopimustensa mukaisia tehtäviä suorittaessaan olla pääsy henkilötietoihin. Saatamme käyttää alihankkijoita myös palveluidemme tuottamisessa ja muussa liiketoiminnassamme. Edellytämme kaikilta alihankkijoiltamme, että he noudattavat sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä, joka edellyttää heitä käsittelemään henkilötietoja lainmukaisesti ja tietoturvallisesti.
Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.
Tietojen siirrot EU/ ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta EU / ETA:n ulkopuolelle, paitsi alihankkijoidemme IT-järjestelmien teknisen ympäristön niin edellyttäessä, kuten Clevry itsearviointityökalu, jonka tallentamat tiedot säilytetään Yhdistyneessä Kuningaskunnassa. Kaikki siirrot EU:n tai ETA-alueen ulkopuolelle toteutetaan käyttäen tietosuojalainsäädännön edellyttämiä siirtomekanismeja, joita tarvittaessa täydennetään soveltuvilla täydentävillä suojatoimilla.
Rekisteröidyllä on alla olevat oikeudet liittyen käsittelemiimme henkilötietoihin. Jos haluat käyttää rekisteröidylle kuuluvia oikeuksiasi, pyydämme ottamaan yhteyttä sähköpostitse: tietosuoja@bdo.fi tai kirjeitse: BDO Oy / Tietosuoja, Porkkalankatu 3, 00180 Helsinki.
Tarkastaminen: Rekisteröidyllä on oikeus saada vahvistus, että käsittelemme hänen henkilötietojaan sekä oikeus saada pääsy häntä koskeviin tietoihin ja oikeus saada niistä kopio.
Oikaisu: Rekisteröidyllä on oikeus vaatia häntä koskevien virheellisten ja puutteellisten tietojen oikaisua ja täydentämistä. Pyydämme ilmoittamaan henkilötiedoissa tapahtuvissa muutoksista, jotta voimme päivittyy tiedot mahdollisimman pian. Siltä osin kuin rekisteröidyllä on pääsy käsittelemiimme tietoihin, rekisteröidyn tulee ensisijaisesti oma-aloitteisesti muokata tietojaan tarvittaessa.
Suostumuksen peruutus: Jos käsittely perustuu suostumukseen, rekisteröidyllä on oikeus milloin tahansa peruuttaa antamansa suostumus tulevan käsittelyn osalta.
Poistaminen: Rekisteröidyllä on oikeus vaatia tietojensa poistamista, esimerkiksi silloin kun tietoja ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, johon ne oli kerätty tai kun käsittely ei ole lainmukaista. Oikeus tietojen poistamiseen voi kuitenkin olla rajoitettu tilanteissa, jossa käsittely on tarpeen oikeutetun etumme tai lakisääteisen velvoitteemme tai oikeutetun etumme perusteella.
Rajoittaminen: Rekisteröidyllä on tietyissä tilanteissa oikeus vaatia rekisterinpitäjää rajoittamaan henkilötietojensa käsittelyä, esimerkiksi. tietojensa oikaisemista tai poistamista koskevan pyynnön käsittelyn ajaksi. Oikeus käsittelyn rajoittamiseen voi kuitenkin olla rajoitettu tilanteissa, joissa käsittely on tarpeen oikeutetun etumme tai lakisääteisen velvoitteemme perusteella.
Vastustaminen: Rekisteröity voi vastustaa rekisterinpitäjän oikeutettuun etuun perustuvaa henkilötietojensa käsittelyä intressitasapainon perusteella, esimerkiksi suoramarkkinointitarkoituksiin.
Siirto: Rekisteröidyllä on oikeus saada tietonsa siirrettyä järjestelmästä toiseen silloin, kun tiedot ovat rekisteröidyn toimittamia, käsittely on perustunut sopimukseen tai suostumukseen ja käsittely on suoritettu automaattisesti.
Suoramarkkinointi: Mikäli et halua vastaanottaa meiltä tulevia markkinointiyhteydenottoja, voit ilmoittaa markkinointitoimenpiteiden peruuttamisesta sähköpostiosoitteeseen: tietosuoja@bdo.fi. Voimme kuitenkin jatkaa kommunikointia liittyen mahdolliseen voimassa olevaan liikesuhteeseen kanssamme.
Yhteystiedot
Jos sinulla on tässä selosteessa tarkoitettuun henkilötietojen käsittelyyn liittyviä kysymyksiä, tai jos olet tyytymätön tapaamme käsitellä henkilötietojasi, pyydämme ottamaan yhteyttä sähköpostitse: tietosuoja@bdo.fi tai kirjeitse: BDO Oy / Tietosuoja, Porkkalankatu 3, 00180 Helsinki.
Jos katsot, että tietosuojaoikeuksiasi on rikottu, sinulla on myös oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle. Tietosuojavaltuutetun toimiston yhteystiedot löytyvät osoitteesta: www.tietosuoja.fi.
Muutokset
Voimme aika ajoin tehdä tähän tietosuojaselosteeseen muutoksia, jotka heijastavat muutoksia käsittelymenettelyissämme tai muuttuvia lakisääteisiä vaatimuksia. Muutokset julkaistaan tällä sivulla. Kehotamme rekisteröityjä aika ajoin tarkastamaan tämän selosteen mahdollisten henkilötietojen käsittelyssä tapahtuneiden muutosten varalta.
Viimeksi päivitetty: 3.9.2024